ساختار پایان نامه روانشناسی بالینی

ساختار پایان نامه روانشناسی بالینی

دانشجویان ملزم به تهیه پروپوزال دقیق برای پایان نامه ها و پایان نامه های خود هستند. به طور کلی ، این پیشنهادات شامل جستجوی گسترده ادبیات ، منطق پروژه های آنها و فرضیه های خاص می شود. این روش جزئیات تمام رویه هایی را که باید مورد استفاده قرار گیرد ، شامل ابزارها ، شرکت کنندگان پیشنهادی و خلاصه ای از رویه های آماری مورد استفاده قرار می دهد.

اگرچه پروپوزال ها باید جزئیات و اطلاعات و رویه های مربوطه مورد استفاده را پوشش دهند ، پروژه های پایان نامه و پایان نامه نهایی باید در قالب مقاله ژورنالی باشند. بخش بالینی از قالب ارسال مجله استفاده می کند زیرا از دانش آموزانی که برنامه تحصیلات تکمیلی ما را در روانشناسی بالینی با موفقیت به پایان می رسانند انتظار می رود طیف گسترده ای از شایستگی ها را در حوزه های تحقیقاتی نشان دهند. اگرچه همه دانشجویان ما قصد ندارند به سمت یک موقعیت حرفه ای در تحقیقات یا دانشگاه منتقل شوند ، گروه ما در حال حاضر تلاش می کند تا همه دانشجویان را برای این گزینه آماده کند. بعلاوه ، چنین آموزشهایی با یک مدل تمرینگر دانشمند مطابقت دارد و انتظار می رود. دستورالعمل های خاص برای قالب پایان نامه و رساله شامل موارد زیر است:

پیش نویس پیشنهاد
قالب استاندارد پیشنهادی ، دانش آموز را ملزم می کند که بررسی جامع و انتقادی از تحقیقاتی را که به عنوان پایه و اساس مطالعه آنها انجام می شود ، نشان دهد. از آنجا که پروژه های پیشنهادی ممکن است خارج از حیطه تخصص اعضای کمیته باشد ، ممکن است بررسی گسترده ای از ادبیات نظری و تجربی برای ارزیابی محاسن و نیازهای فرضیه ها و طراحی پروژه لازم باشد.

جلسه پیشنهاد
دانش آموزان جلسه پیشنهادی ۲ ساعته خود را با ارائه کوتاه (۱۰-۱۵ دقیقه) آغاز می کنند. این امر به منظور فراهم آوردن زمان کافی برای نقد و بررسی کمیته در مورد پروژه پیشنهادی است. دانشجو و مربی آنها باید در جریان جلسه پیشنهادات ، انتقادات ، نگرانی ها و درخواست اصلاحیه های اعضای کمیته را به دقت یادداشت کنند تا دانشجو بتواند به طور رسمی در زمان جلسه دفاع به این مسائل پاسخ دهد (به زیر مراجعه کنید). قبل از اتمام جلسه پیشنهاد ، استاد راهنما باید با اعضای کمیته تأیید کند که کدام یک از این موارد برای حل و فصل دانشجو هنگام ادامه پروژه ضروری است و پیش نویس نهایی را برای ارائه به کمیته آماده می کند.

پیش نویس نهایی
پیش نویس نهایی پروژه های رساله و رساله به صورت نسخه خطی آماده شده برای چاپ قالب بندی می شود. دانش آموزان با استفاده از رهنمودهای انتشار APA برای نسخه های خطی ارسالی ، بخش ها ، مطالب و استنادها را قالب بندی می کنند. طول پیش نویس های نهایی از دانش آموز به دانش آموز دیگر متفاوت است. با این حال ، طول کلی در محدوده ای مناسب با شرایط ارسال مجله در حوزه تحقیق دانشجو قرار می گیرد. حداقل ، این به مقدمه ، بحث و گفتگوی مختصر و بخشهای مرجع تری نسبت به سند پیشنهاد نیاز دارد. در بخش روش ها ، دانشجویان باید سطح جزئیات روش شناختی را که برای انتشار مطالعه در یک مجله معتبر ارزیابی می شود ، ذکر کنند. بخش نتایج ممکن است جامع تر از نسخه خطی مجله معمولی باقی بماند ، زیرا دانشجویان باید شامل یک بررسی جامع از تمام استراتژی های آماری مورد استفاده برای آزمایش فرضیه های تحقیق ، از جمله تجزیه و تحلیل اولیه داده ها و فرضیات آزمون آماری باشند.

علاوه بر قالب نسخه خطی سنتی ، پیش نویس های نهایی کمیته شامل قسمت های محتوای اضافی به عنوان ضمائم خواهد بود. با آماده سازی نهایی برای ارسال برای انتشار در خارج از دانشگاه ، بخشهای اضافی ممکن است حذف یا تجدید نظر شوند. بخش های پیوست در زیر ذکر شده است.

مقدمه: در صورت لزوم تشخیص کمیته ، دانشجو ممکن است ضمیمه (الف) سند ارسالی را شامل شود ، که می تواند نواقص موجود در معرفی پروپوزال را که توسط کمیته مشخص شده است و نمی تواند در یک نسخه کوتاهتر برطرف شود ، برطرف کند. بررسی یک مسئله مهم که توسط دانشجو در پیش نویس پروپوزال نادیده گرفته شده بود ، بازنویسی بخش خاصی از پیشنهاد اصلی که در جریان مقدمه نسخه نهایی نمی گنجد ، بازنویسی کامل مقدمه اصلی پیشنهاد).
روش ها: کپی از ابزارهای مورد استفاده در مطالعه و بررسی دقیق خصوصیات روان سنجی ابزارهای مورد استفاده در مطالعه باید در ضمیمه B. قرار داده شود ، قبل از ارائه سند به دانشکده هنر و علوم ، با این حال ، اقدامات دارای حق چاپ باید حذف شوند از پیوست
تجزیه و تحلیل آماری: تجزیه و تحلیل تکمیلی ، تکمیلی و اکتشافی می تواند به عنوان ضمیمه C سند ظاهر شود. دانشجو و مربی آنها می توانند تصمیم بگیرند که کدام یک از تجزیه و تحلیل های آماری تکمیلی را می توان در متن سند قرار داد و کدام یک می تواند به عنوان ضمیمه C ظاهر شود.
محدودیت ها. دانشجویان شامل معاینه محدودیت های پروژه و تأثیر بالقوه آنها بر نتایج می شوند. اگر محدودیتهایی در مطالعه وجود داشته باشد که بحث در طول دفاع از پایان نامه را ضروری می داند.

دانشجو می تواند به صورت شفاهی در جلسه دفاع خود یک بررسی دقیق از محدودیت های مطالعه را ارائه دهد و یا اینکه شامل یک قسمت محدودیت های طولانی تر به عنوان ضمیمه باشد ( ه) به سند اصلی.
جدول ها و شکل ها جداول و ارقام باید به عنوان اسناد جداگانه پیوست شده به پیش نویس متن نسخه تحویل داده شوند. عناوین و پاورقی ها باید همراه با جداول و شکل ها باشد نه در یک صفحه جداگانه.
دانشجویان همچنین باید توجه داشته باشند که ممکن است قبل از ارسال پیش نویس نهایی به علوم و هنرها ، قالب بندی اضافی لازم باشد. لطفاً برای راهنمایی های قالب بندی خاص به وب سایت A&S مراجعه کنید.

جلد نامه
علاوه بر سند دفاعیه ای که در بالا توضیح داده شد ، دانشجو باید به هر یک از اعضای کمیته نامه ای ارائه دهد ، که در آن آنها انتقادات ، نگرانی ها و درخواست اصلاحیه های اعضای کمیته را که در جلسه پیشنهاد مطرح شده بود ، بیان می کند. قالب نامه باید نکته به نکته ، انتقاد خاص ، نگرانی یا تجدید نظر درخواستی و روش خاصی را که دانش آموز به این موضوع پرداخته است یا به آن اشاره خواهد کرد (به عنوان مثال ، مکان های خاص در سند دفاع که به یک موضوع پرداخته است). ، تغییر در روش ، فرضیه های اضافی که آزمایش شده است ، نشانگر نگرانی خواهد بود در طول جلسه دفاع به جای بحث در سند کتبی).

جلسه دفاع
قالب جلسه دفاع از نظر طول جلسه (۲ ساعت) ، شرایط ارائه و مخاطبان حاضر با جلسه پیشنهادی متفاوت خواهد بود.

جلسات دفاع شامل یک سخنرانی طولانی تر از دانشجو (تقریباً ۴۵ دقیقه) در مورد پروژه آنها خواهد بود و قالبی شبیه به سخنرانی شغلی یا ارائه سخنرانی ، به دنبال آزمون شفاهی / سوالات کمیته در مورد پروژه و سند خواهد داشت. دانش آموزان تشویق می شوند که به عنوان بخشی از سخنرانی خود از Powerpoint یا سایر وسایل کمک بصری استفاده کنند. به دانش آموزان یادآوری می شود که در حین ارائه می توانند جزئیاتی فراتر از آنچه در سند دفاعی آنها ارائه شده است ، ارائه دهند. به عنوان مثال ، دانشجویی ممکن است تصمیم بگیرد به جای طرح سند ارائه شده ، به موضوعی که در جلسه پیشنهادی مطرح شده پاسخ دهد.

برای پروژه های رساله و پایان نامه ، جلسات در هنگام ارائه و سوال برای عموم آزاد خواهد بود. اعضای غیر کمیته پس از اتمام سوالات کمیته فرصت خواهند داشت تا از دانش آموز سوال کنند.

به دانش آموزان توصیه می شود در نظر بگیرند ، اگرچه سند کتبی آنها بسیار کوتاه است ، اما به هر حال احتمالاً مجبور به پاسخگویی به سوالات دقیق درباره منطق مطالعه ، روش شناسی ، تجزیه و تحلیل آماری و بحث / پیامدها / محدودیت های مطالعه خود خواهند بود.

به دنبال سوالات ، اعضای کمیته ارزیابی بسته ای از دانشجو انجام می دهند و در این فرآیند دانشجو و مخاطبان را اخراج می کنند.

دانشجویان مدافع پایان نامه و پایان نامه خود باید حداقل دو هفته قبل جلسه دفاع خود را تعیین و سند خود را به اعضای کمیته ارائه دهند. در این زمان ، دانشجویان همچنین باید فرم اعلامیه پیشنهادی را به کاریل جونز ، دبیر بخش ، که زمان ، تاریخ و محل جلسه را از طریق پست الکترونیکی و ارسال نامه های گروه ها و دانشگاه ها ارسال می کند ، ارائه دهند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *